שאלות ותשובות

האם השימוש בשרותי המסלקה הפנסיונית כרוך בתשלום? כמה זה יעלה לי?

השימוש בשירות כרוך בתשלום בעלויות שוות לכל נפש, 40 ש"ח לקבלת מידע מלא אודות החסכונות הפנסיונים שלך. תמורת תשלום זה תקבל מידע אמין ומלא, הנותן תמונה מדויקת ומהימנה של כספי הפנסיה הצבורים לזכותך. מידע זה עשוי להיות שווה הרבה כסף . למחירון השירותים המלא עבור לעמוד מחירון בתפריט הניווט.

כיצד אדע שהמידע שלי במסלקה מאובטח ופרטיותי נשמרת ?

אתר המסלקה הפנסיונית עובד על פי אמות המידה המחמירות ביותר ומיישם את אמצעי האבטחה המתקדמים ביותר לשמירת פרטיות הפונים והמידע המסופק להם. אמצעי אבטחה אלו כוללים, בין השאר, שילוב של רכיבי תוכנה וחומרה המבטיחים זיהוי מוחלט וחד משמעי של המשתמש וכן צוות מיוחד שייעודו טיפול בהגנת המערכת.

כחוסך, אם אפנה לקבל שירותים במסלקה, האם אזדקק גם לשירותי סוכן הביטוח או יועץ פנסיוני ?

כחוסך תוכל לקבל באמצעות האתר את כל המידע הקיים לגבי כספי הפנסיה הצבורים לזכותך, ואולם, סוכן הביטוח/יועץ פנסיוני הינו איש המקצוע בתחום הפנסיוני, ותפקידו לייעץ לך כיצד לבנות נכון את הרכב החסכונות שלך ולספק לך הסבר אודות המידע אשר קיבלת באמצעות האתר.

בעבר היתה לי קופת גמל בבעלות אחד הבנקים, אך ידוע לי שהיא אינה שייכת לבנק יותר. כיצד אאתר בעזרת המסלקה קופה זו ואחרות שהיו ברשותי ?

המסלקה הפנסיונית מאפשרת לך, לאחר הרשמה כמשתמש רשום במערכת, לקבל את רשימת כל הקופות הקיימות על שמך, בכל השוק הפנסיוני. גם אם עברו מהבנק לניהול חברה אחרת. בדרך זו תוכל לאתר קופות ישנות או קופות שהבעלות עליהן הוחלפה, את היתרות שנצברו בקופה ואת הגוף המנהל אותה כיום.

אני עובד כשכיר, כיצד אוכל לדעת שהמעסיק אכן מפריש עבורי את הפנסיה במלואה ?

המידע המתקבל מכיל גם פירוט של ההפרשות שבוצעו לחשבונותיך הפעילים  בששת החודשים האחרונים. במידה והנך יודע לציין את מספר הפוליסה/חשבון אליהם מופרשים כספיך וכספי המעסיק, תוכל לבקש מידע רק מהגוף שמנהל את הקופה.

מהי חברת "סוויפטנס" מפעילת המסלקה?

חברת סוויפטנס הנה החברה אשר זכתה במכרז מטעם המדינה להקמה ותפעול של "מערכת סליקה פנסיונית מרכזית". על המערכת לרכז את תעבורת המידע, הפעולות והכספים בשוק החסכונות הפנסיונים במדינת ישראל. בהמשך לשינויים שנעשו בשוק ההון בעקבות ועדת בכר, החליט משרד האוצר על הקמת ממערכת סליקה פנסיונית שתשרת את כלל הציבור והפעילים בשוק הפנסיוני. במכרז להקמת המערכת, זכתה כאמור חברת סוויפטנס   בציונים הגבוהים ביותר.

מהו קוד אימות ייפוי כוח?

בכדי שסוכן או יועץ יוכל לבקש מידע אודות חוסך באמצעות המסלקה, על המסלקה להבטיח כי המידע ניתן רק לסוכן/יועץ אשר קיבל ייפוי כוח מלקוח. אופן אימות הזהות של  הלקוח נקבע על ידי משרד האוצר והוא נעשה בתהליך מהיר הדורש מהלקוח הזדהות באמצעות מספר כרטיס אשראי או לחילופין באמצעות דואר רשום. אחרי תהליך הזיהוי מופק ללקוח קוד באמצעותו מבצעת המערכת ווידוא שאכן קיים קישור בין החוסך לסוכן מבקש המידע. תוקף קוד האימות הנו ל-3 חודשים.

מה נדרש ממני כדי להיות לקוח של המסלקה הפנסיונית?

כל אזרח ישראלי בעל תעודת זהות / דרכון ישראלי יכול ליהנות מהשירות. בכדי לעשות שימוש בשירות ולקבל את המידע הפנסיוני שלך, נדרש רישום קצר ופשוט. התחל ברישום באמצעות כפתור "הרשם לשירות"  בדף הבית. מיד לאחר הרישום וקבלת שם משתמש וסיסמא תוכל להיכנס לאזור האישי שלך  ולבקש את המידע אודות הצבירה הפנסיונית שלך.

האם ניתן לקבל מידע או הסברים באמצעות הטלפון?

מוקד התמיכה הטלפוני של המסלקה הפנסיונית, מסייע ללקוחות בדרכי ההתחברות לאתר ובמתן מענה כללי על השירות. לאור הרגישות הרבה שבאבטחת המידע הפנסיוני של כל אחד מאתנו, נציגי מוקד השירות לא יוכלו להעביר מידע על חסכונות או נתונים אישיים אחרים. בנוסף, בנוגע להסברים לגבי המידע, החוק מחייב את המסביר להיות בעל רישיון משווק או יועץ פנסיוני. נציגי מוקד השירות אינם סוכנים או יועצים מורשים ועל כן אנו ממליצים לפנות לסוכן הביטוח או היועץ הפנסיוני שלך על מנת לקבל הסברים על המידע אשר מתקבל מן האתר.

ברוכים הבאים למסלקה הפנסיונית
בחר סטטוס משתמש לכניסה לאתר:
אני סוכן/יועץ
אני חוסך
אני מעסיק
כניסה
כניסה
כניסה
הכנס לשירות באמצעות:

ברוכים הבאים למסלקה הפנסיונית
בחר דרך הרשמה לאתר ע"פ סטטוס המשתמש שלך:
חוסך
הרשם וקבל את כל המידע הפנסיוני שלך
הרשמה
מעסיק
הרשמה
סוכן/יועץ
עבור להרשמה בעמוד הבית
הרשמה