מידע על מיזוגים
הרינו להביא לידיעתכם כי ב-1.10.2021 יבוצעו שינויי בעלות של 33 קרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות בגופים המוסדיים.
רוב הקרנות העוברות הינן קרנות לשעבר של "הלמן אלדובי" או של "פסגות" וכן קרן פנסיה ותיקה של מגדל המשנה את חברת הניהול שלה (בתוך מגדל).
שינויי הבעלות יבוצעו בדרך של העברת הקופה לחברה מנהלת אחרת תוך שימורה כקופה עצמאית בעלת מספר/י אישור מ"ה משלה (להלן ובאקסל המצורף "העברת ניהול") או בדרך של העברת כל עמיתי הקופה לקופה מקבילה הקיימת כבר בחברה המנהלת הקולטת (להלן ובאקסל המצורף "מיזוג") והפסקת הפעילות של הקופה המעבירה
מצ"ב גיליון אקסל עם פירוט השינויים- לחצו כאן להורדה
בקשות ל"פעולה" המחייבת פעילות אקטיבית אצל המוסדי (ייפוי כוח, עדכון פרטים וממשק מעסיקים)
• החל מתאריך 01/10/2021 הטיפול והאחריות עוברים במלואם לקופות אליהן עוברת הבעלות
• במהלך הסבת הנתונים בקופות הקולטות לא יתקבלו תשובות מיידיות לבקשות אלו. עם סיום הסבת הנתונים (החל מתאריך 12/10/2021) הממשקים ייקלטו בהדרגה בגופים המוסדיים ויקבלו מענים.
טבלת "קופות" וטבלת "חברות ניהול" עדכנית תפורסם באתר המסלקה ביום שישי ה – 1.10.2021
כמו כן נבקש לעדכן כי בהתאם להודעת חברת מיטב-דש, מיזוג קרנות הפנסיה המקיפה והכללית (לשעבר קרנות "הלמן אלדובי") ממערכת המיכון העצמאית שלהם לתוך קרנות מיטב-דש נדחה בחודש, והוא צפוי להתבצע ב – 31.10.2021.
בקשות לקבלת מידע (כגון 9100, יתרות פיצויים וכדומה)
• עד לתאריך 15/11/2021 המענים לעמיתי קופות הגמל וקרנות הפנסיה של פסגות ימשיכו להתקבל כרגיל מתיק הלקוח של פסגות. לאחר תאריך זה תיק הלקוח של פסגות יעבור למצב "לא פעיל" וכל המענים יתקבלו מהקופות אליהן עברה הבעלות
• עד לתאריך 12/10/2021 המענים לעמיתי קופות הגמל של הלמן אלדובי ימשיכו להתקבל כרגיל מתיק הלקוח של הלמן אלדובי. לאחר תאריך זה תיק הלקוח של הלמן אלדובי יעבור למצב "לא פעיל" וכל המענים יתקבלו מהקופות אליהן עברה הבעלות
בקשות פרודוקציה ובקשות מידע מתמשך
• בקשות פרודוקציה חדשות שיתקבלו בקופות ה"עוברות" יידחו עם הודעת שגיאה (משוב ב) המבהירה כי יש להגיש בקשות חדשות אל החברה המנהלת הקולטת
• בקשות פרודוקציה קיימות ייענו על ידי המוסדיים פסגות והלמן אלדובי עם תאריך נכונות 30/9/2021 עד לתאריך 15/10/2021, לאחר קבלת התשובות הנ"ל המסלקה תבצע סגירה לבקשות הקיימות ותפתח בקשות חדשות עם מספרי מסלקה חדשים עבור המפיצים והחוסכים.
• בקשות פרודוקציה חדשות שיתקבלו בחברות המנהלות הקולטות (הפניקס-אקסלנס, אלטשולר-שחם, הראל פנסיה, סלייס גמל) ייענו לאחר סיום הסבת הנתונים
נא תשומת לבכם להנחיות הרלוונטיות לתהליך הניוד לקראת התאריך הנ"ל:
קליטת בקשות ניוד חדשות –
פסגות
- החל מיום העסקים ה- 26.9 בקשות ניוד חדשות שיתקבלו בפסגות ייענו על ידי נספח ה' עם הודעה "יש להגיש את הבקשה לאלטשולר שחם/הראל החל מתאריך 01/10/2021".
- יש לחזור ולהגיש את בקשת הניוד לאחר ה – 1.10.2021 לקופות החדשות
- חברות אלטשולר שחם והראל לקחו על עצמן לפצות במידת הצורך את העמיתים בהתאם להוראות החוק הקיימות בהתייחס למועד ההגשה המקורי (לפסגות) של הבקשה.
- במשך מספר ימי עבודה צפוי עיכוב בקליטת בקשות ניוד חדשות למערכת והן יטופלו עם תום תהליך ההסבה והעלאת המערכת לאוויר.
הלמן אלדובי
- בקשות ניוד חדשות ייקלטו עד למועד 30.9 ויטופלו.
- תיקי מסלקה שלא יטופלו עד לתאריך זה יועברו להמשך טיפול ידני והדיווח בהם יושלם באחריות חברת הניהול החדשה ובנק המזרחי (המתפעל)
• השלמת מענים וטיפול בתיקי מסלקה פתוחים –
- החל מה- 1.10.2021 לא ניתן יהיה לדווח נספחים עבור תיקי ניוד פתוחים של הקופות שמוזגו. הנכם מתבקשים לעשות כל מאמץ להשלים את כל המענים הדרושים (נספחי ז+ח "רגילים" ונספחי ז+ח "מתקנים") עד לתאריך 30.9.2021 גם אם טרם חלפו 10 ימי עסקים ממועד קליטת א' + ד'.
- נספחים שידווחו בתיקים אלו לאחר ה – 1.10.2021 יידחו ע"י המסלקה