ביוזמת ובפיקוח
רשות שוק ההון,
ביטוח וחיסכון

דו"חות מידע למעסיק

מטרת הפעולה היא העברת מידע בסיסי למעסיק/למייצג אודות המוצרים הפסיוניים הקיימים של עובדי המעסיק או של עובד חדש לקראת הצטרפותו לעבודה.

לניוווט מהיר בעמוד

סוגי הדוחות

קיימים שלושה סוגי דוחות (פעולות):​

1. מידע על מוצרים פנסיוניים פעילים של עובד חדש של המעסיק – פעולה 9401

מטרת הדו"ח – באמצעות מידע זה המעסיק ידע בדיוק האם/אלו מוצרים פנסיונים פעילים כבר קייימים לעובד ומידע זה יסייע לעובד ולמעסיק בהחלטות היכן להפקיד את ההפקדות הפנסיוניות העתידיות והחל ממתי חובתו להפקיד לראשונה

2. מידע על מוצרים פנסיוניים פעילים של כלל עובדי המעסיק – פעולה 9402

מטרת הדו"ח – באמצעות מידע זה יוכל המעסיק לוודא תקינות הגדרות המוצרים הפנסיוניים של העובדים הקיימים במערכת השכר

3. מידע על מוצרים פנסיוניים פעילים של עובד בודד קיים של המעסיק – פעולה 9403

מטרת הדו"ח – באמצעות מידע זה יוכל המעסיק לוודא תקינות הגדרות המוצרים הפנסיוניים של העובדים הקיימים במערכת השכר

מידע על מוצרים פנסיוניים פעילים של עובד חדש של המעסיק – פעולה 9401

מי יכול להגיש את הבקשה?

מעסיק, מייצג מעסיק

מהן אפשרויות ההגשה לבקשה?

בשם מי ניתן להגיש את הבקשה?

בשם העובד בלבד ולאחר אישורו

תהליך הגשת הבקשה

  • המעסיק ינחה את העובד החדש להיכנס לאתר המסלקה, להזדהות (מסירת פרטים אישיים + פרטי כרטיס אשראי), להפיק "קוד אימות" ולהעביר את קוד האימות למעסיק.
  • בממסגרת הגשת הבקשה בפורטל על ידי המעסיק – המעסיק יזין את קוד האימות שקיבל מהעובד בשדה ייעודי.
אופן הגשת הבקשה
  • בשולחן העבודה היכנס לקישור "בקשות מידע על מוצרים פעילים של עובד"
  • כניסה לשולחן העבודה:

לחץ על הפעלה המבוקשת –

למשל: מידע על מוצרים פנסיוניים פעילים של עובד חדש של המעסיק

הזן פרטי עובד:

הזן קוד אימות שקיבלת מהעובד:

  • המסלקה תסמן לגוף המוסדי בשדה ייעודי כי אימתה את הקשר בין העובד למעסיק – העברת הבקשה לגוף המוסדי מהווה אסמכתא לאימות הקשר.
  • הגוף המוסדי נדרש להוציא את ממשק המידע למעסיק
תהליך הגשת הבקשה
  1. המעסיק ישלח לעובד החדש, בהודעת SMS או בהודעת דוא"ל, את הקישור של רשות שוק ההון
  2. העובד יכנס לקישור ויזין פרטים אישיים (ללא פרטי אשראי) לרבות מספר טלפון נייד וכתובת אימייל, את פרטי המעסיק ויאשר שליחת הבקשה למסלקה הפנסיונית
  3. המסלקה מעבירה בקשה בשם העובד לכלל הגופים המוסדיים לקבלת מידע אודות המוצרים הקיימים שלו – העברת ממשק אירועים בקשה 9401
  4. הגופים המוסדיים אשר זיהו את העובד וקיימים לגביו מוצרים פעילים () בגוף המוסדי -מחוייבים לשלוח למסלקה, תוך 3 ימי עסקים, ממשק מידע לפיצויים.
    הגופים המוסדיים מתבקשים להעביר בממשק פרטי טלפון נייד וכתובת אימייל של העובד
  5. עם קבלת ממשק מידע למעסיק מגוף מוסדי מסויים עבור העובד – המסלקה מבצעת אימות פרטי העובד על ידי השוואת פרטי טלפון הנייד וכתובת הדוא"ל ששלח הגוף המוסדי אל מול מה שהזין העובד בהגשת הבקשה.

העובד מזוהה 

    • המסלקה תשלח לעובד "קישור" לדוח מידע פיצויים שהתקבל מהגוף המוסדי בפורמט HTML (דף אינטרנט)
    • הדוח ניתן להורדה בפורמט PDF
    • העובד יכול לשלוח את הדוח ישירות למעסיק/למייצג (בפורמט HTML)

העובד אינו מזוהה 

המסלקה תשלח הודעה לעובד להכינס ולהזדהות בפורטל המסלקה כ"חוסך" עי הזנת פרטים אישיים ופרטי אשראי)


לאחר זיהוי העובד במסלקה
:

      • המסלקה תשלח לעובד "קישור" לדוח מידע פיצויים שהתקבל מהגוף המוסדי בפורמט HTML (דף אינטרנט)
      • הדוח ניתן להורדה בפורמט PDF
      • העובד יכול לשלוח את הדוח ישירות למעסיק/למייצג (בפורמט HTML)
  1. להיכנס לאתר המסלקה, להזדהות (מסירת פרטים אישיים + פרטי כרטיס אשראי), להפיק "קוד אימות" ולהעביר את קוד האימות למעסיק.
  2. במסגרת הגשת הבקשה בפורטל על ידי המעסיק – המעסיק יזין את קוד האימות שקיבל מהעובד בשדה ייעודי.
  3. המסלקה תסמן לגוף המוסדי בשדה ייעודי כי אימתה את הקשר בין העובד למעסיק – העברת הבקשה לגוף המוסדי מהווה אסמכתא לאימות הקשר.
  • המעסיק ינחה את העובד החדש להיכנס לאתר המסלקה, להזדהות (מסירת פרטים אישיים + פרטי כרטיס אשראי), להפיק "קוד אימות" ולהעביר את קוד האימות למעסיק.
  • במסגרת שידור ממשק אירועים מהמעסיק למסלקה – המעסיק יזין בממשק את קוד האימות שקיבל מהעובד בשדה ייעודי.
  • המסלקה תסמן לגוף המוסדי בשדה ייעודי כי אימתה את הקשר בין העובד למעסיק – העברת הבקשה לגוף המוסדי מהווה אסמכתא לאימות הקשר.
  • הגוף המוסדי נדרש להוציא את ממשק המידע למעסיק

תצורת המענים המתקבלים

  • הדו"ח יופיע בפורטל מעסיקים
  • ישנה אפשרות להורדה לדוח אקסל
  • הדו"ח יגיע כ-SMS/ מייל ישירות אל העובד
  • דוח PDF – ניתן להורדה/ שליחה למעסיק או למייצג

מידע על מוצרים פנסיוניים פעילים של כלל עובדי המעסיק – פעולה 9402/3

  1. מי יכול להגיש את הבקשות?

    • מעסיק
    • מייצג מעסיק
  1. מהן אפשרויות ההגשה לבקשות?

    • באמצעות פורטל מעסיקים

    • באמצעות כספות (ממשק אירועים)
  1. בשם מי ניתן להגיש את הבקשות?

    • בשם מעסיק

תהליך הגשת הבקשה

  • בכניסה ל"שולחן העבודה" היכנס לקישור "מידע על מוצרים פעילים של עובד":

    היכנס ל "מידע על מוצרים פנסיוניים פעילים של כלל העובדים הקיימים של המעסיק":

    והמשך בהגשת הבקשה:

במסגרת שידור ממשק אירועים מהמעסיק למסלקה 

פירוט המידע המתקבל

  • סוג מוצר, קידוד קופה
  • תאריך נכונות נתונים, תאריך ערך הפקדה אחרונה (עד 12 חודשים) ובגין איזה חודש שכר
  • פרטי בנק קופה
  • שיעור דמי ניהול מצבירה, שיעור דמי ניהול מהפקדות
  • סוגי הפרשות
  • מידע האם הופרשו פיצויים בשיעור 8.33% כן/לא
  • שיעור הפרשה לרכיב א.כ.ע בלבד

האם ניתן להגיש בקשה 9402/3 עבור קבוצת חברות

לעניין קבוצת חברות – נקבע כי חברה תוכל להגיש את הבקשה גם עבור חברות בנות – בכפוף להנחיות סעיף 4 ב' לנספח בחוזר – יש לצרף לבקשה:

  • נסח מרשם החברות המעיד על שליטת המעסיק בחברות הבנות
  • תצהיר של המעסיק בנוסח לפי נספח ד' "אישור מבנה בעלות" לפיו לא חל שינויי במבנה הבעלות.

בקשה כאמור תהיה תקפה למשך שנה מיום החתימה על התצהיר.

ברוכים הבאים למסלקה הפנסיונית

בחרו את סוג המשתמש לכניסה לאתר:

עדיין אין לכם חשבון? 

בחרו את סוג המשתמש להרשמה לאתר:

עדיין אין לכם חשבון? 

בחרו את סוג המשתמש להרשמה לאתר:

ברוכים הבאים למסלקה הפנסיונית

בחרו את סוג המשתמש לכניסה לאתר:

כניסה לשירות באמצעות:

פנייה לחברה מנהלת בגין מענה ששלחה

המסלקה הפנסיונית מודיעה בצער רב על נפילתו של סמ"ר איתי פוגל הי"ד, בנם של יואב ויעל.

בית המסלקה מביע תנחומים עמוקים ליואב ולמשפחתו בשעה קשה זו.

רישום של סוכן/ יועץ חדש