ביוזמת ובפיקוח
רשות שוק ההון,
ביטוח וחיסכון

סליקת כספים באמצעות המסלקה הפנסיונית

המסלקה הפנסיונית מאפשרת לבצע "סליקת כספים" עבור הלקוח (העברת כספים), במקביל לדיווח מעסיק בגין ההפרשות הפנסיוניות של עובדיו לקופות הגמל השונות.

לניוווט מהיר בעמוד

רישום לסליקת כספים

תנאי סף הכרחיים לרישום לסליקת כספים.

קיימים שני תנאי סף הכרחיים כדי להירשם לשירותי סליקת כספים באמצעות המסלקה:

1. על הלקוח להעביר דיווחי מעסיקים לקופות הגמל באמצעות המסלקה

2. על הלקוח להיות רשום לשירותי "הזיכויים" של חברת מס"ב (הרישום לחברת מס"ב יבוצע וינוהל על ידי מוקד השירות של המסלקה הפנסיונית 

  • על הלקוח לקבל ממס"ב קוד מוסד ייעודי "ספקי גמל" (קוד נושא: 30) – לטובת תשלומי הזיכוי לחשבונות הגופים המוסדיים
  • וחשוב מאוד! על הלקוח לוודא כי מס"ב הגדיר את המסלקה הפנסיונית כ"לשכת השירות" של המעסיק (קוד לשכה מס' 006), עבור "קוד ספקי הגמל" החדש שנפתח למעסיק, לצורך שליחת קבצי זיכויים למס"ב.

תהליך הרישום לשירות סליקת הכספים במסלקה

על המעסיק/המייצג להיכנס לפורטל המעסיקים של המסלקה לנתיב "רישום מעסיקים" ולפעול להלן:

1. על המעסיק/המייצג לסמן (V) כי הינו מעוניין בשירותי סליקת כספים של המסלקה

2. על המעסיק/המייצג להזין נתוני חשבון בנק לחיוב וקוד מוסד במס"ב (אם קיים)

המשך תהליך הרישום מותנה בעובדה: האם המעסיק הינו כבר לקוח קיים במס"ב או שהינו נרשם לראשונה במס"ב 

  • עליו להזין קוד מוסד במס"ב (למשל ל"משכורות") ופרטי חשבון הבנק ממנו יבוצעו החיובים החודשיים
  • להזין פרטי איש קשר לבירורים בנושא כספים
  • לאשר את הרישום לסליקת הכספים.

החל מנקודה זו – המסלקה תמשיך את תהליך פתיחת קוד ספקי הגמל בחברת מס"ב עבור המעסיק ובין היתר המסלקה תעביר למעסיק טפסי תשלום לחתימה ותשלום עבור קוד המוסד.

פתיחת קוד ספקי גמל במס"ב כרוכה בעלות למעסיק – להלן:
  • במידה וללקוח יש ברשותו קוד ספקי גמל – עלות דמי שינויי משדר הקובץ לקוד מוסד קיים – 300 ש"ח בתוספת מע"מ
  • במידה וללקוח אין ברשותו קוד ספקי גמל – דמי פתיחת קוד "ספקי גמל" – 500 ש"ח בתוספת מע"מ
המסלקה תוודא פתיחה והפעלה של קוד מוסד ספקי גמל
בסופו של תהליך –

המסלקה תשלים את רישום המעסיק במערכות המסלקה לשירותי הסליקה ותאשר למעסיק כי הינו רשאי להעביר דיווח מעסיקים הכולל סליקת כספים באמצעות המסלקה.

  • על המעסיק להזין בפורטל המסלקה את פרטי חשבון הבנק ממנו יבוצעו החיובים
  • להזין פרטי איש קשר לבירורים בנושא כספים
  • לאשר את הרישום לסליקת הכספים.
  • על המעסיק לפנות ישירות לחברת מס"ב לצורך רישום ראשוני וקבלת קוד מוסד ייעודי לדיווח במסלקה הפנסיונית (בטל: יש לפנות למספר טלפון 03-5111550).
  • דגשים למעסיק לפנייה שלו למס"ב – על המעסיק למסור למס"ב כי:
    1. הינו מעונין להירשם כלקוח מס"ב לטובת שימוש בשירותי המסלקה הפנסיונית
    2. הינו מעוניין שיפתחו עבורו קוד "ספקי גמל" (נושא 30)
    3. הינו מעוניין כי את קוד המוסד שייפתח עבורו יש לרשום את ה"מסלקה הפנסיונית" כ"לשכת השירות" של המעסיק לצורך שליחת קובץ הזיכויים (קוד לשכה 006).
    4. פתיחת קוד ספקי גמל במס"ב כרוכה בעלות למעסיק – להלן:
      • עלות פתיחת לקוח במס"ב – 500 ש"ח בתוספת מע"מ
      • עלות פתיחת קוד ספקי גמל – – 500 ש"ח בתוספת מע"מ
  • בסוף תהליך הרישום במס"ב – על המעסיק לשוב לפורטל המסלקה – לתהליך הרישום 

היערכות לדיווח לראשונה הכולל סליקת כספים

  • על המעסיק/ המתפעל לוודא סיום רישום לסליקה, לרבות:

    רישום לשירות "ספקי הגמל" של חברת מס"ב
    ביצוע כל ההגדרות הנדרשות במערכות מס"ב כדי להבטיח תקינות תהליכי העבודה – דגשים חשובים:
    • כל תהליך הרישום ולרבות תהליך רישום/פתיחת קוד זיכויים בחברת מס"ב, מנוהל על ידי מוקד שירות הלקוחות של המסלקה וצריך להיות בתיאום מלא איתם. ייתכנו מצבים בהם המעסיק יידרש לפנות ישירות למס"ב (למשל בהצטרפות למס"ב לראשונה) – בכל מקרה, כל פנייה ישירה למס"ב צריכה להיות מתואמת עם מוקד שירות הלקוחות של המסלקה.
    • על המעסיק לשים לב שקיבל אישור מפורש ממוקד שירות הלקוחות של המסלקה על כך שסיים את תהליך הרישום לסליקת כספים וכי הינו יכול להתחיל לדווח קובץ מעסיק עם סליקת כספים באמצעות המסלקה.

    דגשים למעסיק המשתמש בתוכנה של מס"ב.

    על מעסיק העובד עם "תוכנה של מס"ב" יש לוודא טרם הדיווח כי נעשו הפעולות הבאות:

    עדכון בתוכנה קוד המוסד "ספקי גמל" החדש שנפתח עבורו במס"ב –

    במסגרת הרישום נשלח למעסיק טופס הנחיות לביצוע בתוכנה

    עדכון במידת הצורך פרמטר בתוכנה – "קוד גורם שולח למס"ב".

    המטרה היא בעצם להגדיר את ה"מסלקה הפנסיונית" כלשכת השירות של המעסיק לצורך שידור קובץ הזיכויים למס"ב,
    ולהלן:

    • במידה והמעסיק משדר בתוכנה של מס"ב "הוראות תשלום" בלבד (וכי קיימות עבור המעסיק לשכת תפעול המשדרות עבורו את כל הקבצים השונים למס"ב, כגון: משכורות/ספקים) – עדכון גורם שולח לקוד 2 – "לשכת שירות",
    • במידה והמעסיק משדר בתוכנה של מס"ב גם הוראות תשלום וגם קבצים שונים באופן עצמאי (למשל מדווח באופן עצמאי משכורות) – עליו לעדכן בתוכנה גורם שולח למס"ב קוד 2 "לשכת שירות + קוד 3 "עצמאי".
    • פתיחת אפשרות חדשה בתוכנה הנקראת שידור "הוראת תשלום בלבד". ייתכן מאד כי האפשרות הקיימת בשלב הנוכחי למעסיק היא "שידור קובץ +תשלום" ואפשרות זו אינה מתאימה לתהליכי הדיווח של המסלקה.

    לפני הפקת קובץ המעסיק מתוכנת השכר – חשוב לוודא כי:

    • כל הקופות אשר עבורן ירצה המעסיק להעביר כספים באמצעות המסלקה הפנסיונית סומנו בתוכנת השכר עם "קוד אמצעי התשלום" מס' 5 – "סליקה באמצעות המסלקה הפנסיונית"
    • חשבון הבנק של המעסיק ממנו יבוצעו התשלומים לקופות – מומלץ להגדירם כבר בתוכנה השכר כדי להימנע מהצורך להזינם ידנית במהלך הדיווח.
    • תאריך ערך לתשלום – אין חובה להגדיר מראש – ניתן לעדכן במהלך השידור בפורטל
    • פרטי חשבון הבנק של קופות הגמל – אין למלא! פרטי הבנק של הקופות ימולאו אוטומטית על ידי המסלקה.
  • 1. לאחר השידור במסלקה של קובץ עם קוד אמצעי תשלום "5" (סליקה ע"י המסלקה) על המעסיק להיכנס למערכות מס"ב ולתת הוראת תשלום על הקובץ:

    מעסיק העובד עם "תוכנה" של מס"ב ישדר בתוכנה "הוראת תשלום"
    בהוראת התשלום יציין את הסכום לתשלום ואת תאריך הערך לביצוע
    דגשים נוספים:
    • בשידור הוראת התשלום – המעסיק איננו יכול לצפות בפרטי הקובץ שישודר למס"ב (מהסיבה כי המסלקה הפנסיונית היא זו ששידרה את הקובץ עבורו למס"ב).
    • המעסיק אם ירצה יוכל לצפות בפרטי התשלומים של הקובץ בפורטל המעסיקים של המסלקה,
    • במידה והמעסיק ישדר סכום בתוכנה השונה מהסכום ששידר בקובץ הדיווח – מס"ב לא יעביר את הקובץ בבנקים ומוקד שירות הלקוחות של מס"ב יפנה למעסיק לבירור
    • במידה והמעסיק משדר בתוכנה תאריך ערך לתשלום השונה מתאריך הערך ששודר בקובץ הדיווח במסלקה – מס"ב יעביר את הקובץ לביצוע בבנקים בהתאם לתאריך הערך ששידר בהוראת התשלום בתוכנה.
    מעסיק הפועל באמצעות אתר התשלומים של מס"ב
    "יחתום" על הקובץ שנקלט במס"ב (מהמסלקה) ויעביר לביצוע במס"ב.

    "חתימה" = אישור הסכום לתשלום וקביעת מועד לתשלום

    דגשים

    • מעסיק העובד באמצעות אתר התשלומים של מס"ב צריך לבצע את שתי הפעולות הבאות:
    • לשדר את קובץ המעסיק בפורטל המעסיקים של המסלקה
    • להיכנס לאתר התשלומים של מס"ב, לאיזור האישי שלו, לזהות את הקובץ ששודר על ידי המסלקה, ולאשר אותו בחתימתו.
    • החתימה והאישור מתבצעת באמצעות מיני קי הרשום על מורשה חתימה.
    • המעסיק יכול לצפות בפרטי הקובץ שהועלה: סכום לחיוב ופרטי תנועות הזיכוי למוטבים.

    לתשומת הלב!

    • כל עוד המעסיק לא יכנס למערכות מס"ב ויחתום על ביצוע העברת הכספים, העברת הכספים לא תתבצע  
    • המעסיק איננו משדר "קובץ" למס"ב. המסלקה היא זו שמשדרת עבורו את הקובץ למס"ב.

    2. לאחר שהעברת הכספים תתבצע בפועל, מס"ב תעדכן את המסלקה על סיום תהליך העברת הכספים

    3. מיד עם קבלת האישור ממס"ב, המסלקה משדרת את קבצי המעסיקים לקופות הגמל השונות, הכוללים: מספרי אסמכתאות ותאריכי הערך שהעברות הכספים בוצעו בפועל.

    כל עוד המסלקה לא קבלה אישור ממס"ב על העברת הכספים בפועל (בתאריך הערך בפועל), לא תתבצע הפצת הקבצים לגופים המוסדיים

    4. המסלקה מבצעת בקרה על תקינות קליטת כספי המעסיק בחשבון הבנק של הקופה.

    חשוב מאוד לשים לב!

    על מנת שתתבצע העברת הכספים במס"ב צריכות להתבצע 2 פעולות:

    • שידור "קובץ למס"ב" (קובץ זיכויים) – מתבצע על ידי המסלקה
    • שידור "הוראת תשלום" במערכות מס"ב – מתבצע על ידי המעסיק

בעיות נפוצות בתהליכי סליקות כספים

בעיות נפוצות בתהליך הדיווח למסלקה

שידור קובץ במסלקה ובטעות סומן אמצעי תשלום שהוא אינו סליקה באמצעות המסלקה, למשל: "תשלום באמצעות מס"ב" או "העברה בנקאית" (להדגיש כי כספים עדיין לא שולמו לקופות).
  • מכיוון המסלקה קיבלה דיווח מהמעסיק הכולל "פרטי תשלום" מסויימים כפי שהמעסיק ציין, וללא בקשה לסליקת כספים, ולכן המסלקה תעביר את דיווח המעסיק, כמו כל דיווח רגיל, ישירות לקופות.

    שתי בעיות עם זה:

    1. הכספים לא שולמו בפועל לקופות
    2. הקופות לא יוכלו לרשום זכויות פנסיוניות לעובדים עבור הדיווח – מאחר ולא איתרו את הכספים.
  • על המעסיק לבצע את שתי הפעולות הבאות:

    1. לשדר קובץ חדש מתוקן הוראה לסליקת כספים על ידי סימון כל הקופות המבוקשות ב "קוד אמצעי תשלום" מס' 5 – "סליקה באמצעות המסלקה הפנסיונית". שתי דרכים לעשות זאת:

    • לפנות לתוכנת השכר ולבקש להגדיר אמצעי תשלום באמצעות המסלקה – להפיק את הקובץ מתוכנת השכר ולשדר במסלקה
    • במידה ותוכנת השכר לא תוכל להגדיר במיידי את השינויים בהדרשים – המעסיק יכול להפיק קובץ חדש (כדי שלא תהיה כפילות) מתוכנת השכר ובמהלך הדיווח לשנות את אמצעי התשלום לקופות לאמצעי תשלום באמצעות המסלקה

    2. לעקוב ולוודא בפורטל המסלקה כי הגופים המוסדיים דחו הדיווח הראשון ששלח

    הערות: אין חובה לנסות לבטל (בדיווח שלילי) את הקובץ הראשון ששודר לקופות. רוב הסיכויים שהקופות ידחו את הקובץ ראשון מאחר ולא יאתרו עבורו כספים.

שידור קובץ לסליקה במסלקה ובטעות שידור קובץ נוסף והוראת תשלום ישירות למס"ב.
  • מס"ב יבצע את העברת הכספים בהתאם לבקשת הלקוח ועל בסיס הקובץ הנוסף ששידר ישירות למס"ב. אך קובץ המעסיק לא ישודר לקופות, מהסיבה כי מבחינת המסלקה הקובץ ששידר המעסיק במסלקה ממתין לביצוע שלו במס"ב. וכל עוד המסלקה לא תקבל אישור העברת כספים תקינה ממס"ב על הקובץ ששידרה – המסלקה לא תעביר את הקובץ לקופות.

  • מאחר והעברת הכספים כבר בוצעה בפועל לקופות וישירות על ידי מס"ב ולא המסלקה, וכדי שהקופות תוכלנה לשייך את הכספים שהתקבלו לרשימת העובדים בקובץ המעסיק יש לסמן בקובץ המעסיק כי העברת הכספים בוצעה על ידי מסב

    לכן – על המעסיק לשדר קובץ חדש במסלקה ובהתאם להנחיות הבאות:

    1. לסמן קוד אמצעי תשלום "סליקה באמצעות מס"ב"
    2. להגדיר יום ערך לסליקה את יום הערך של התשלום בפועל
    3. לרשום את מס' האסמכתא שקיבל ממס"ב בשידור בתוכנה ולרשום בדיווח
הוראת תשלום במס"ב בסכום שונה ממה שרשום בקובץ.
  • במקרה בו קיים הפרש בין הסכום ששודר בהוראה הכספית למס"ב לבין הסכום ששודר בקובץ למס"ב – מס"ב אינם מעבירים את ההוראה הכספית לבנקים ופונים ישירות ללקוח ומבקשים ממנו לתקן את הסכום (או לבטל)

    הערות:

    1. חשוב להוסיף כי מקרה כזה אפשרי רק אצל לקוח הפועל באמצעות תוכנה של מס"ב. לקוח כזה צריך להזין ולשדר סכום כספים באמצעות התוכנה וכאשר איננו רואה את הסכום הכספי שודר בקובץ – ולכן ייתכנו טעויות
    2. באם מדובר בלקוח הפועל באמצעות אתר התשלומים של מסב – הלקוח אינו נדרש בזמן החתימה על הקובץ להזין ולשדר סכום כספי, הסכום הכספי מוצג לו באתר והא נדרש לאשר אותו.
טעויות בקובץ המדווח
  • על המעסיק:

    • לפנות ישירות למוקד שירות הלקוחות של מס"ב ולבקש לבטל את הקובץ השגוי (כרוך במילוי טופס ביטול).
    • לשדר במסלקה קובץ חדש מתוקן.

בעיות נפוצות בתהליך בטיפול מול חברת מס"ב (אך טרם סליקה בפועל)

לקוח מדווח שעקב תקלה אינו יכול לחתום/ להעביר הוראת תשלום במערכות מסב.
    • יש להנחות את הלקוח לפנות ישירות לחברת מסב לסידור העניין. (בטל: 03-5111555/2)
    • חשוב מאוד להוסיף ולעדכן את הלקוח כי במידה והתקלה לא תסודר במס"ב, קרוב לודאי שמס"ב ינחו אותו לשלוח הוראת תשלום ידנית בפקס. ולהאיר את תשומת ליבו של הלקוח כי יהיה עליו לעדכן את המסלקה בהקדם שבוצע חתימה באופן ידני וכן להעביר למסלקה צילום של האישור הידני.
    • חשוב לדעת! במקרה בו לקוח מעביר הוראת תשלום ידנית למס"ב, המסלקה אינה מקבלת חיווי/אישור אוטומטי ממס"ב ולכן: 1. המסלקה לא תזהה כי הכספים עברו בפועל ו – 2. המסלקה לא תפיץ את המנות לגופים המוסדיים.
    • לאחר עדכון הלקוח להלן – יש להעביר את הפרטים בהקדם לצוות בקרת כספים.
הודעה ממסב שלא נמצא קובץ התואם לסכום ששידר – אין קובץ או קיים קובץ בסכום שונה.
    • לברר עם הלקוח:

      • האם השלים את תהליך הדיווח בפורטל המסלקה? לבדוק אם אכן זה מופיע בפורטל תחת צפיה במענים ולא תחת הטיוטות.
      • אם אכן זה מופיע כדווח. לברר באיזה תאריך שידר את הקובץ למסלקה, ומה הסכום (אם זוכר) שדיווח בקובץ? האם הלקוח פועל באמצעות תוכנה של מס"ב או באמצעות אתר התשלומים? יש להעביר את הפנייה עם הפרטים הנ"ל לצוות בקרת כספים בדחיפות להמשך טיפול.
לקוח קיבל מייל שעדיין לא חתם על הקובץ למרות שלטענתו כבר חתם.
    • לבדיקה מול הלקוח:

      • באיזה תאריך ובאיזה שעה חתם על הקובץ?
      • במידה וחתם ביום העסקים שקדם ליום קבלת המייל, אך לאחר השעה 14:00. הקובץ צריך להסלק רק במהלך יום העסקים הנוכחי, והמייל שנשלח אליו נכון ליום העסקים הקודם.
      • במידה והלקוח טוען כי חתם לפני השעה 14:00 של יום העסקים הקודם – קיים חשש שמס"ב לא העבירו למסלקה חיווי סליקה תקין ולכן יש להעביר את הפנייה בדחיפות לצוות בקרת כספים . יש להוסיף לפנייה את פרטי הלקוח והשידור המלאים: תאריך וסכום ששודר.
הודעה מהמסלקה על סירוב סליקת כספים
      •  יש להסביר ללקוח כי תחילה עליו להסדיר את התשלום בבנק.
      • מבחינת תהליך סליקת הכספים, מס"ב תבצע עוד שני ניסיונות אוטומטיים (בשני ימי עסקים נוספים) ותעביר את הקובץ לסליקה בבנק
      • במידה והלקוח לא יסדיר את התשלום בבנק גם לאחר שלושה ימי עסקים (ולמעשה בוצעו שלושה ניסיונות של מס"ב להעברת הקובץ בבנק) – מס"ב יבטלו את קובץ הזיכויים וכמו כן קובץ המעסיק יבוטל במסלקה.
      • החל מיום העסקים הרביעי ואילך – המעסיק יידרש לשדר קובץ מעסיקים חדש במסלקה

בעיות נפוצות בתהליך בטיפול מול חברת מס"ב (אך טרם סליקה בפועל)

לקוח מדווח שעקב תקלה אינו יכול לחתום/ להעביר הוראת תשלום במערכות מסב.
    • יש להנחות את הלקוח לפנות ישירות לחברת מסב לסידור העניין. (בטל: 03-5111555/2)
    • חשוב מאוד להוסיף ולעדכן את הלקוח כי במידה והתקלה לא תסודר במס"ב, קרוב לודאי שמס"ב ינחו אותו לשלוח הוראת תשלום ידנית בפקס. ולהאיר את תשומת ליבו של הלקוח כי יהיה עליו לעדכן את המסלקה בהקדם שבוצע חתימה באופן ידני וכן להעביר למסלקה צילום של האישור הידני.
    • חשוב לדעת! במקרה בו לקוח מעביר הוראת תשלום ידנית למס"ב, המסלקה אינה מקבלת חיווי/אישור אוטומטי ממס"ב ולכן: 1. המסלקה לא תזהה כי הכספים עברו בפועל ו – 2. המסלקה לא תפיץ את המנות לגופים המוסדיים.
    • לאחר עדכון הלקוח להלן – יש להעביר את הפרטים בהקדם לצוות בקרת כספים.
הודעה ממסב שלא נמצא קובץ התואם לסכום ששידר – אין קובץ או קיים קובץ בסכום שונה.
  • לברר עם הלקוח:

        1. האם השלים את תהליך הדיווח בפורטל המסלקה? לבדוק אם אכן זה מופיע בפורטל תחת צפיה במענים ולא תחת הטיוטות.
        2. אם אכן זה מופיע כדווח. לברר באיזה תאריך שידר את הקובץ למסלקה, ומה הסכום (אם זוכר) שדיווח בקובץ? האם הלקוח פועל באמצעות תוכנה של מס"ב או באמצעות אתר התשלומים? יש להעביר את הפנייה עם הפרטים הנ"ל  לצוות בקרת כספים בדחיפות להמשך טיפול.
לקוח קיבל מייל שעדיין לא חתם על הקובץ למרות שלטענתו כבר חתם.
  • לבדיקה מול הלקוח:

    1. באיזה תאריך ובאיזה שעה חתם על הקובץ?
    2. במידה וחתם ביום העסקים שקדם ליום קבלת המייל, אך לאחר השעה 14:00. הקובץ צריך להסלק רק במהלך יום העסקים הנוכחי, והמייל שנשלח אליו נכון ליום העסקים הקודם.
    3. במידה והלקוח טוען כי חתם לפני השעה 14:00 של יום העסקים הקודם – קיים חשש שמס"ב לא העבירו למסלקה חיווי סליקה תקין ולכן יש להעביר את הפנייה בדחיפות לצוות בקרת כספים . יש להוסיף לפנייה את פרטי הלקוח והשידור המלאים: תאריך וסכום ששודר.
הודעה מהמסלקה על סירוב סליקת כספים.
    1.  יש להסביר ללקוח כי תחילה עליו להסדיר את התשלום בבנק.
    2. מבחינת תהליך סליקת הכספים, מס"ב תבצע עוד שני ניסיונות אוטומטיים (בשני ימי עסקים נוספים) ותעביר את הקובץ לסליקה בבנק
    3. במידה והלקוח לא יסדיר את התשלום בבנק גם לאחר שלושה ימי עסקים (ולמעשה בוצעו שלושה ניסיונות של מס"ב להעברת הקובץ בבנק) – מס"ב יבטלו את קובץ הזיכויים וכמו כן קובץ המעסיק יבוטל במסלקה.
    4. החל מיום העסקים הרביעי ואילך – המעסיק יידרש לשדר קובץ מעסיקים חדש במסלקה

בעיות בהיזונים חוזרים

התקבל היזון חוזר "אי איתור כספים" אף שהכספים נסלקו ע"י המסלקה.
    • יש לברר מול הלקוח:

        • באיזה גוף מוסדי מדובר?
        • מהו הסכום של המנה – הסכום הכספי ששולם לקופה?
        • מהו תאריך התשלום?

      2. את הפרטים הנ"ל בצירוף פרטי המעסיק יש להעביר לצוות בקרת כספים להמשך טיפול.

      3. חשוב להדגיש שצוות בקרת כספים אכן מוודא כל חודש שכל הכספים שהועברו ע"י המסלקה אכן אותרו אצל המוסדיים.

    •  
לא התקבל כלל היזון חוזר למרות ששידר דיווח במסלקה עם סליקת כספים ע"י המסלקה.
    1. לשאול את הלקוח האם העברת הכספים בוצעה בפועל?
    2. במידה ולא – יש לוודא כי אכן הלקוח השלים תהליך דיווח תקין הכולל סליקת כספים באמצעות המסלקה. להשלים את הדיווח במידת הצורך ולהנחות את הלקוח להמשך תהליך.
    3. במידה וכן – לברר מול הלקוח האם המנות האלה מופיעות באזור האישי שלו בפורטל המעסיקים כמנות ששודרו.
    4. לוודא כי חלפו 5 ימי עסקים מיום העברת הכספים בפועל – במידה וטרם, להנחות את הלקוח להמתין עד שיחלפו 5 ימי עסקים עד לקבלת היזון חוזר
    5. במידה וחלפו 5 ימי עסקים – יש להעביר פנייה מסודרת לצוות קש"ל מעסיקים לבדיקה מדוע לא התקבל היזון חוזר כנדרש. (במידת הצורך צוות קשלך מעסיקים יסייע בצוות קשל מוסדיים)

מידע כללי נוסף

דגשים בדיווח עם סליקת כספים

  • לא ניתן להחזיר כספים מקופת הגמל למעסיק באמצעות המסלקה.
  • ניתן לדווח בקובץ מעסיק אחד חלק מהקופות/מנות לתשלום באמצעות המסלקה הפנסיונית וחלק מהקופות/מנות באמצעי תשלום אחרים..
  • העברת כספים בפועל מתבצעת רק בהתאם ליום הערך שהמעסיק הגדיר בהוראת התשלום, ולא בהתאם לתאריך ששודר בקובץ. ולכן גם אחרי שמעסיק שידר בקובץ/בדיווח בפורטל יום עסקים מסוים, במעמד העברת הוראת התשלום למסב המעסיק  יכול לשנות  את יום הערך לתשלום.
  • יום שישי אינו נחשב ליום עסקים במסלקה ולכן לקוח שישדר ביום שישי או ערב חג המערכת תדחה ליום ראשון. על הלקוח לשדר כפי שהמערכת מאפשרת, ובמקביל, בהוראת התשלום במערכות מס"ב עליו להזין תאריך ערך של יום שישי (תאריך הערך המבוקש). הכספים ישולמו בפועל ביום שישי וכמו כן, יום ערך התשלום שיישלח לקופות יהיה גם הוא יום שישי.

שעות פעילות (של דיווחים וחתימה במסב)

  • ניתן לשדר במסלקה דיווחי מעסיקים וכן הוראות תשלום במסב 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
  • השעות המאוחרות ביותר בהן מס"ב תקלוט הוראות לביצוע תשלום משכורות, ספקים, פנסיה או תשלומים אחרים, ליום ערך של יום העסקים הנוכחי, הן השעה 14:00 בימים א'-ה', והשעה 12:00 בימי ו', חוה"מ סוכות, חוה"מ פסח וערבי חג למעט ערב פורים.
  • הוראות לאותו יום עסקים, שתתקבלנה לאחר השעות הנ"ל, תבוצענה ביום העסקים הבא ותרשמנה עם ערך יום העסקים הבא.
  • ניתן לשדר למס"ב הוראות ביצוע לימי ערך עתידיים עד 150 ימים מראש.
  • קובץ שהמעסיק מעוניין לסלוק באותו יום עסקים שהוא מדווח בפורטל, עליו לשדר את הקובץ עד השעה 12:00 (כדי שיספיק לחתום במסב לפני השעה 14:00). בימי שישי וערבי חג עד השעה 10:00.

ברוכים הבאים למסלקה הפנסיונית

בחרו את סוג המשתמש לכניסה לאתר:

עדיין אין לכם חשבון? 

בחרו את סוג המשתמש להרשמה לאתר:

עדיין אין לכם חשבון? 

בחרו את סוג המשתמש להרשמה לאתר:

ברוכים הבאים למסלקה הפנסיונית

בחרו את סוג המשתמש לכניסה לאתר:

כניסה לשירות באמצעות:

פנייה לחברה מנהלת בגין מענה ששלחה

המסלקה הפנסיונית מודיעה בצער רב על נפילתו של סמ"ר איתי פוגל הי"ד, בנם של יואב ויעל.

בית המסלקה מביע תנחומים עמוקים ליואב ולמשפחתו בשעה קשה זו.

רישום של סוכן/ יועץ חדש