שאלות ותשובות

מה נדרש ממני בכדי לקבל את המידע הפנסיוני שלי באמצעות המסלקה הפנסיונית?

כל אזרח ישראלי בעל תעודת זהות יכול ליהנות מהשירות. בכדי לעשות שימוש בשירות ולקבל את המידע הפנסיוני שלך, נדרש רישום קצר ופשוט לאתר. יש להתחיל ברישום באמצעות כפתור "הרשם לשירות"  בדף הבית. מיד לאחר הרישום וקבלת שם משתמש וסיסמה ניתן להיכנס לאזור האישי ולבקש את המידע אודות הצבירה הפנסיונית שלך.

איזה מידע ניתן לקבל באמצעות המסלקה הפנסיונית?

חוסכים יכולים לקבל באמצעות המסלקה מידע מלא על החסכונות הפנסיונים שלהם כפי שנצברו לזכותם עד היום: בקרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, קופות גמל וקרנות השתלמות.

בקשת המידע המקיפה ביותר אשר מאפשרת לקבל את תמונת הפנסיה המלאה נקראת "מידע על כלל המוצרים הפנסיונים בכלל החברות".

המידע המתקבל בגין בקשה זו יכיל פירוט של כל החסכונות הקיימים לחוסכ/ת – פעילים ושאינם פעילים, תוך ציון שם החברות והתכניות בהן מנוהלים הכספים, סכומי הכסף, סטטוס הכספים, דמי הניהול המשולמים, סכומי הקצבאות החזויים לגיל פרישה, המוטבים בפוליסות ועוד ועוד.

בקשות מידע נוספות הנן "בקשה למידע על המוצרים שלי בחברה מנהלת מסויימת" או "מידע על מוצר ספציפי". כאן פירוט המידע לגבי כל מוצר יהיה זהה לבקשה הראשונה, אולם המידע החוזר יתייחס למוצר המבוקש בלבד או למוצרים המנוהלים בחברה המבוקשת בלבד.

תוך כמה זמן יגיע אליי המידע?

על פי חוק, מחוייבות החברות המנהלות את הכספים (חברות הפנסיה, הביטוח והגמל) לשלוח את המידע עד 3 ימי עסקים מיום שליחת הבקשה. כאשר יגיע מידע מלא לבקשה, תקבלו על כך התראה למייל האישי או לטלפון הנייד, כפי שהגדרתם בתהליך הרישום לאתר.

האם המידע יישמר באתר?

המסלקה אינה שומרת את המידע המתקבל. כל המידעים העוברים במסלקה נשלחים רק לאחר בקשה יזומה של חוסכ/ת או סוכן/יועץ המורשה לקבל את המידע. המידע נשמר באתר ל-7 ימי עסקים ולאחר מכן נמחק. לכן מומלץ, עם קבלת המידע, להוריד אותו למחשב או להדפיסו. בנוסף, נשלח למייל (אשר הוגדר בתהליך הרישום) קובץ מאובטח אשר מכיל את הנתונים.

האם אוכל לקבל את המידע באופן שוטף, בכדי לעקוב אחר מצב החסכונות שלי?

בהחלט כן, ניתן לקבל את המידע גם באופן שוטף. בעת שליחת הבקשה יש לבחור את התדירות המבוקשת לקבלת המידע: אחת לחודש, אחת לרבעון או אחת לחצי שנה. כמובן שניתן לקבל את המידע באופן חד פעמי ולחזור ולבקש את המידע על פי הצורך (אין צורך ברישום מחודש לשירות).

האם השימוש בשרותי המסלקה הפנסיונית כרוך בתשלום? כמה זה יעלה לי?

השימוש בשירות כרוך בתשלום בעלויות שוות לכל נפש, 20 ש"ח לקבלת מידע מלא אודות החסכונות הפנסיונים באופן חד פעמי, ולאחר מכן במידה ורוצים לקבלו באופן שוטף בתוספת של: 1 ש"ח לחודש / 2.5 ש"ח לרבעון / 4 ש"ח לחצי שנה. תמורת תשלום זה תקבלו מידע אמין ומלא, הנותן תמונה מדויקת ומהימנה של כספי הפנסיה הצבורים לזכותכם. מידע זה עשוי להיות שווה הרבה כסף . למחירון השירותים המלא עבור לעמוד מחירון בתפריט הניווט

מה ההבדל בין המסלקה הפנסיונית להר הכסף?

מנוע החיפוש "הר הכסף" המופעל על ידי משרד האוצר מיועד לאיתור חשבונות לא פעילים בלבד. כלומר חשבונות "רדומים" אליהם לא מופקדים כספים (ביטוחי מנהלים, קרנות פנסיה, גמל והשתלמות). מנוע איתור זה מספק מידע בדבר קיומם של כספים והיכן הם נמצאים, זאת מבלי לספק מידע נוסף.

המסלקה הפנסיונית לעומת "הר הכסף" מספקת מידע בדבר כלל החשבונות – פעילים ושאינם פעילים. כמו כן מספקת המסלקה מידע מלא, מפורט ועדכני אודות חסכונות אלו: צבירות עדכניות ועוד מאות של שדות מידע לגבי כל חשבון/פוליסה

האם המסלקה הפנסיונית מספקת מידע על נפטרים?

לא ניתן לקבל מידע על נפטרים באמצעות המסלקה הפנסיונית.

כיצד אדע שהמידע שלי במסלקה מאובטח ופרטיותי נשמרת ?

אתר המסלקה הפנסיונית עובד על פי אמות המידה המחמירות ביותר ומיישם את אמצעי האבטחה המתקדמים ביותר לשמירת פרטיות הפונים והמידע המסופק להם. אמצעי אבטחה אלו כוללים, בין השאר, שילוב של רכיבי תוכנה וחומרה המבטיחים זיהוי מוחלט וחד משמעי של המשתמש וכן צוות מיוחד שייעודו טיפול בהגנת המערכת.

אם אפנה לקבל שירותים במסלקה, האם אזדקק גם לשירותי סוכן הביטוח או יועץ פנסיוני?

ניתן לקבל באמצעות האתר את כל המידע הקיים לגבי כספי הפנסיה הצבורים לזכותך, ואולם, סוכן הביטוח/יועץ פנסיוני הינו איש המקצוע בתחום הפנסיוני, ותפקידו לייעץ לך כיצד לבנות נכון את הרכב החסכונות שלך ולספק לך הסבר אודות המידע אשר קיבלת באמצעות האתר.

 

אני עובד כשכיר, כיצד אוכל לדעת שהמעסיק אכן מפריש עבורי את הפנסיה במלואה ?

המידע המתקבל מכיל גם פירוט של ההפרשות שבוצעו לחשבונותיך הפעילים  בששת החודשים האחרונים. במידה והנך יודע לציין את מספר הפוליסה/חשבון אליהם מופרשים כספיך וכספי המעסיק, תוכל לבקש מידע רק מהגוף שמנהל את הקופה.

מהו קוד אימות ייפוי כוח?

בכדי שסוכן או יועץ יוכל לבקש מידע אודות חוסך באמצעות המסלקה, על המסלקה להבטיח כי המידע ניתן רק לסוכן/יועץ אשר קיבל ייפוי כוח מלקוח. אופן אימות הזהות של  הלקוח נקבע על ידי משרד האוצר והוא נעשה בתהליך מהיר הדורש מהלקוח הזדהות באמצעות מספר כרטיס אשראי או לחילופין באמצעות דואר רשום. אחרי תהליך הזיהוי מופק ללקוח קוד באמצעותו מבצעת המערכת ווידוא שאכן קיים קישור בין החוסך לסוכן מבקש המידע. תוקף קוד האימות הנו ל-3 חודשים.

האם ניתן לקבל מידע או הסברים באמצעות הטלפון?

מוקד התמיכה הטלפוני של המסלקה הפנסיונית, מסייע ללקוחות בדרכי ההתחברות לאתר ובמתן מענה כללי על השירות. לאור הרגישות הרבה שבאבטחת המידע הפנסיוני של כל אחד מאתנו, נציגי מוקד השירות לא יוכלו להעביר מידע על חסכונות או נתונים אישיים אחרים. בנוסף, בנוגע להסברים לגבי המידע, החוק מחייב את המסביר להיות בעל רישיון משווק או יועץ פנסיוני. נציגי מוקד השירות אינם סוכנים או יועצים מורשים ועל כן אנו ממליצים לפנות לסוכן הביטוח או היועץ הפנסיוני שלך על מנת לקבל הסברים על המידע אשר מתקבל מן האתר.

מהי חברת "סוויפטנס" מפעילת המסלקה?

חברת סוויפטנס הנה החברה אשר זכתה במכרז מטעם המדינה להקמה ותפעול של "מערכת סליקה פנסיונית מרכזית". על המערכת לרכז את תעבורת המידע, הפעולות והכספים בשוק החסכונות הפנסיונים במדינת ישראל. בהמשך לשינויים שנעשו בשוק ההון בעקבות ועדת בכר, החליט משרד האוצר על הקמת ממערכת סליקה פנסיונית שתשרת את כלל הציבור והפעילים בשוק הפנסיוני. במכרז להקמת המערכת, זכתה כאמור חברת סוויפטנס   בציונים הגבוהים ביותר.

ברוכים הבאים למסלקה הפנסיונית
בחר סטטוס משתמש לכניסה לאתר:
אני סוכן/יועץ
אני חוסך
אני מעסיק
כניסה
כניסה
כניסה
הכנס לשירות באמצעות:

ברוכים הבאים למסלקה הפנסיונית
בחר דרך הרשמה לאתר ע"פ סטטוס המשתמש שלך:
חוסך
הרשם וקבל את כל המידע הפנסיוני שלך
הרשמה
מעסיק
הרשמה
סוכן/יועץ
עבור להרשמה בעמוד הבית
הרשמה